Vi i styret ønsker deg som nyinnflyttet velkommen!
Vi håper du/dere vil finne dere til rette og trives hos oss.
På denne siden har vi samlet en del praktisk informasjon som er nyttig for deg som nyinnflyttet å sette seg raskt inn i. Om du lurer på noe og ikke finner svaret her på våre hjemmesider ber vi deg rette en henvendelse til styret. Vi ber deg/dere også om å sette dere inn i sameiets Vedtekter og Husordensregler.
Beboere oppfordres til å registrere sin e-postadresse under NYHETSVARSLING slik at man mottar e-postvarsling når det legges ut informasjon på våre hjemmesider. Vi oppfordrer også til å følge vår facebook-gruppe.
- Avfallshåndtering
- Brannsikkerhet
- Forsikring
- Håndverkere
- Informasjon / kommunikasjon
- Nøkler til leiligheten / brikke for åpning av inngangsdør
- Oppussing
- Parkering
- Porttelefon
- Postkasser
- TV/Bredbånd (Internett)
Avfallshåndtering
Sameiet er tilknyttet Skøyen Vest Søppelsug. På nåværende tidspunkt fungerer ikke søppelsuget. Det benyttes container for husholdningsavfall som står plassert ved innkjøring til garasjen. Her står også container for papp og papir.
Skal du/dere pusse opp må det benyttes egen container eller tilsvarende og ikke felles container.
For plassering av engen container ta kontakt med vaktmester.
Se ytterligere informasjon knyttet til Avfall og gjenvinning.
Brannsikkerhet
Ved overtagelse av leilighet skal det forefinnes en brannslukker merke Housegard og en optisk røykvarsler. Sameiet har serviceavtale med Trygg og Sikker. Gjennomgang av brannslukkere og røykvarslere ble utført 2021.
Det er viktig at alle beboere hjelper til å holde rømningsveier frie for hindringer til en hver tid. Det er derfor ikke tillat å hensette sko eller andre gjenstander utenfor egen inngangsdør.
Det er tillatt å oppbevare en barnevogn pr. barnefamilie i trappeoppgangen. Disse skal kun hensettes under trapp eller i bakrom. Det er ikke tillatt å hensette ski, kjelker, sykler etc. i oppganger eller trapperom.
Forsikring
Skader som forutsettes dekkes ved forsikring må meddeles styret (Kontakt oss) øyeblikkelig ved oppdagelse av skaden.
Informasjon / kommunikasjon
Styret benytter disse hjemmesider for å gi overordnet informasjon. For direktekommunikasjon med beboere benyttes bonabo . Det er derfor viktig at du er registrert som portalbruker og har lagt inn e-post og mobilnummer slik at vi kan nå deg via disse kanalene. I tillegg benyttes vår gruppe på facebook som det er en fordel at du/dere melder dere inn i: Skøyen Terrasse Boligsameie.
Du finner altså informasjon om sameiet og din bolig i portalen hos vår forretningsfører usbl bonabo.
Heis
Skulle du være uheldig og oppleve feil med heisen bes du ta kontakt med servicetelefon 800 31 790, 24 timer i døgnet.
Håndverkere
- Elektriker
I samarbeid med Bolig Assist har vi i den senere tid benyttet oss av Elektriker Egil Knudsen as v/Trond Hofseth, tlf. 971 23 573
Det er ikke et krav til å benytte overnevnte ved arbeid i egen leilighet. - Rørlegger
Ved vannskade bruker sameiet Rørlegger Hans Haugerud AS (tlf. 909 19 090).
Se våre vedtekter § 4-11. Det er ikke et krav å benytte Hans Haugerud ved arbeid i egen leilighet.
Nøkler til leilighet / brikke for åpning av inngangsdør
Bestilling av nye nøkler gjøres via styret. Oppgi seksjonsnummer og nøkkelnummer (K##) ved bestilling.
Bestilling av ekstra brikker for åpning av inngangsdør til oppgang kan gjøres ved henvendelse til styret.
Oppussing
Informer naboer i oppgangen ved å henge opp varsel om oppussing før arbeidet starter på oppslagstavlen ved postkassene. Husk å få med kontaktinformasjon og forventet tidsramme på arbeidet.
Har du støvet og tilgriset oppgangen, ber vi deg rydde opp etter deg.
Skal du pusse opp badet?
Ta kontakt med styret for koordinering av utskifting av stigerør.
Parkering
Det er parkeringsplasser til alle leiligheter i underliggende garasjeanlegg. Garasjeporten kan åpnes med appen PalGate eller fjernkontroll.
- navn
- mobilnummer
- e-postadresse
- postadresse
Gjesteparkering
Skøyen Terrasse Boligsameie har inngått samarbeidsavtale med Østlandske Parkering for parkeringsregulering av våre gjesteplasser.
Det er du som beboer som registrerer dine gjester.
Dette gjøres ved å logge deg inn på Østlandske Parkering.
Brukernavn og passord, kan fås ved henvendelse til styret.
Det gjøres oppmerksom på at selveiere ikke har anledning til å benytte gjesteplassene på gjesteparkeringen utenfor garasjeanlegget.
Disponerer man flere biler enn man har parkeringsplasser til, er alternativet å leie ekstra parkeringsplass av annen sameier.
Se generell informasjon om parkering.
Porttelefon
Navnelapp til porttelefon bestilles hos vaktmester.
Postkasser
Navneskilt til postkasse bestilles ved www.posten.no. Ekstranøkler til postkasser slipes i nøkkelsliperbutikk. Har du mistet nøkkelen, bestilles ny låskasse fra Stansefabrikken tlf. 476 11 555.
Navnet på postkassetypen er Sandberg kasse.st
Har du tips eller innspill til denne siden, info du savner? Vennligst gi styret beskjed.
TV/Bredbånd (Internett)
Vi har valgt fiberløsning med TV og bredbånd. Alle nyinnflyttede må registrere seg direkte hos Telenor. Se ytterligere informasjon knyttet til TV/Bredbånd (Internett).